woensdag 7 maart 2012

Andere route geprobeerd

Aangezien het hazepad nog altijd is afgesloten ben ik naarstig op zoek naar een alternatieve route om op het werk te komen. Van de week al via een omweg om Vlaardingen en Schiedam heen gereden via de Woudweg. De Woudweg is helaas geen erg prettige weg omdat het een enorm smalle weg is, er past net 1 auto op.

Nu mogen er in de spits geen auto's rijden op deze weg maar daar trekken sommige automobilisten zich helaas niks van aan. Ook zit er een stuk ongeasfalteerd wegdek in met enorm verzakte klinkers etc.  Het laatste stuk door Schiedam is vreselijk oppassen. Het fietspad kruist meerdere zijwegen en je komt langs een school. Ik hoef denk ik niet uit te leggen wat een vreselijke zooi het daar elke ochtend is door alle moeders die met hun SUV's hun kinderen naar school brengen.

Valt dus af als fatsoenlijke route eigenlijk, bovendien is het 3km omrijden. Enige voordeel van deze route: slechts 1 verkeerslicht op de hele route.



Dan de route die ik vanochtend heb gereden. Eigenlijk grotendeels mijn normale route maar dan ga ik het Hazepad niet af maar sla ik linksaf de Schiedamseweg af richting de Zwaluwlaan en van daaruit richting de 's gravenlandseweg.

Op zich een redelijk alternatief, slechts 1 km omrijden, geen lastige oversteekjes of vervelende automobilisten maar wel 1 nadeel: de schiedamseweg bestaat uit klinkers (ik HAAT die dingen) en het fietspad langs de zwaluwlaan én de 's gravenlandseweg bestaan uit stoeptegels met overal putdeksels die een cm of 15 lager liggen en uiteraard precies zo geplaatst dat je er niet omheen kan rijden. grrr is er dan echt geen normaal alternatief .... Maargoed, zolang het hazepad afgesloten blijft wordt dit denk ik maar mijn woon-werk route:



Ik kreeg gisteren een email terug van de gemeente Schiedam. Ik had de gemeente gevraagd om informatie over de afsluiting, voornamelijk over hoe lang eea gaat duren op het Hazepad. Daarin stond dat ze vandaag waarschijnlijk meer wisten dus ben benieuwd.

4 opmerkingen:

  1. 3 kilometer omrijden is toch geen nadeel , dat is eerder een voordeel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En de wandelroute die Maps geeft of de routes van de fietsersbond? Wie weet wat voor moois daar nog tussen zit...

    mvg Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gemartel voor zo'n klein stukje opbreking.
    Jammer dat F-lites niet onder een Mango passen. Dan zou die klinkerweg een stuk vriendelijker (en veiliger) worden.
    F-lites op het achterwiel kan wel. Dat maakt volgens Marloes (Mijn vrouw met Mango) een enorm verschil. De band is helaas niet echt nat wegdek bestendig.
    Dikkere/bredere banden voor maakt ook verschil. Vooral met zachte wangen. 47 mm Kojaks bijvoorbeeld. Misschien past een 50 mm nog in een Mango als je brede velgen hebt.
    Het maakt ook nog uit welk type Mango je hebt. Bij sommige types is er meer ruimte in de wielkasten. (Sinner?)
    Tis maar een idee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op het achterwiel zit nu een 47-406 dikke vredestein perfect moiree op 4 bar. Die is best comfortabel en nu met de originele (soepele) vering eronder zijn klinkerwegen in elk geval acceptabel te nemen, zelf met de marathon plus banden voor.

      Alleen blijft het niet echt een hele fijne route maarja, wel de beste van de rotroutes.

      Verwijderen