dinsdag 20 maart 2012

Eindelijk weer met de velomobiel naar het werk

Na een week op mijn open ligfiets naar het werk heen en weer gependeld te hebben en gisteren ivm een hoop spullen mee te nemen met de auto was het vandaag eindelijk weer eens tijd om de Mango van stal te halen. Ik heb het lexaan vizier vandaag thuis gelaten om eens te zien wat dat nou precies scheelt. Sinds ik de fiets heb heb ik namelijk altijd mét gereden.
Je kan goed merken dat het weer wat warmer is, niet alleen rijdt de fiets lekker soepel, ook is het helaas vreselijk druk op het fietspad. Als je dan ook nog op een tijd gaat rijden dat alle schoolkinderen naar school moeten dan kijk je bijna met jaloerse blik naar de lekker doorrijdende snelweg....  Maargoed. 

De fiets reed vandaag lekker en zonder viziertje is het wel stukken koeler in de fiets. Gezien de temperatuur vind ik dat niet zo erg. Zonder jas en met enkel een vest was de wind nog best lekker.  De snelheden zijn vandaag niet boven de 30 uitgekomen maar 30 was wel de snelheid die ik bijna de hele rit heb gereden zonder al te veel moeite en ik kwam vandaag niet bezweet aan, goed teken :)  Ook viel me op hoe comfortabel de mango is t.o.v. mijn open ligfiets (optima dingo).  Slecht wegdek viel veel minder op en ik had niet meer het gevoel uit elkaar te trillen. Nou kan de achterband van de dingo daar ook mee te maken hebben. Een vreselijk stugge en zware schwalbe marathon original. Niet een band om ooit nog eens te kopen. de Vredestein perfect moiree achterop de mango doet het een héél stuk fijner.

Toen ik op het industrieterrein aankwam hoorde ik iets rammelen. Snel kop naast de fiets om te zien of ik niet per ongeluk iets vergeten was vast te draaien maar nee, waarschijnlijk ligt er ergens een los schroefje in de fiets. Eenmaal op het werk aangekomen was de oorzaak snel gevonden... de fietspomp lag uit elkaar in de fiets en de inhoud lag te rammelen.

Dat was snel opgelost dus. Fietspomp weer in elkaar gedraaid en klaar.

En vandaag de 26.000km grens doorbroken :)

1 opmerking:

  1. De losgetrilde fietspomp is heel herkenbaar! :-D
    Ook het 'wandelen' van bagage naar obscure plekken in de velo.....

    Die Moire is naar mijn idee ook niet Perfect. Leuk om de winter mee door te komen.
    Een dikke (47-50 mm) Kojak zal al vlotter lopen en comfortabeler aanvoelen.
    Als je echt een prins op een erwt bent is de F-Lite aan te bevelen (alleen achter helaas op de Mango)
    Samen met Kojaks voor zal je een stuk lichter over de weg 'zweven'.

    Qua lekbestendigheid: Kojaks moet je als ze wat ouder worden af en toe even op ingevreten steentje nalopen. De F-lite houd niet zo van nat wegdek. De kans op lek rijden neemt dan snel toe. De druk niet zo hoog (max 4 bar) houden lijkt iets te helpen.

    BeantwoordenVerwijderen