dinsdag 13 maart 2012

Schade reparatie

Van het weekend eens een poging gedaan om de 2 scheurtjes in het bodywerk van de mango te repareren met glasvezelmatjes en epoxy.  Op 1 klein dingetje na (te weinig harder gebruikt waardoor het drogen véél langer duurt)  is het volgens mij wel redelijk gelukt, ik heb ook gelijk maar de rest van de ontdekte scheurtjes voorzien van een nieuw matje. Zo zaten er bij de voetengaten 2 scheurtjes en aan de onderkant nog ergens 1. De schade door de schuiver heb ik in elk geval aangepakt: Bij de wielkast onderaan heb ik zowel binnen als buiten de fiets voorzien van glasvezelmatjes en de scheur in de staart heb ik aan de buitenkant voorzien van een nieuw matje (kon er van binnenuit niet bij + het zit aan de onderkant dus niet te zien)

Deze week laat ik de mango dus in de garage staan om goed te drogen en uit te harden en dan dit weekend gaan we eens kijken of ik de boel goed strak krijg door te plamuren en schuren. Dan moet ik daarna alleen nog gaan nadenken over het weer op kleur brengen: Pak ik daar standaard gele verf voor (al dan niet uit een spuitbus) of gebruik ik gelcoating. Op zich is de enige zichtbare plek onderaan de wielkast en dat is volgens mij een stuk wat vrij stevig is en dus weinig buigt. Daardoor kan ik denk ik volstaan met 'normale' verf. Al heb ik ook de wens om maar gelijk álle plekjes weg te werken en dan heb ik dus wel gelcoating nodig.

Nog even iets om over na te denken voor ik aan de slag ga :)

1 opmerking: