woensdag 27 juni 2012

Racekap, tourkap... ik weet het niet meer

Vandaag eens geinformeerd naar de tourkap van sinner en de racekap van velomobielonderdelen. Beide hadden een redelijk lange levertijd (wel allebei even lang) , namelijk 3 maanden.. hopelijk nog op tijd voor de herfst ;)

Wel zou het bij de tourkap van sinner nog extra kosten om hem in kleur te laten spuiten, hoeveel dat gaat kosten weet ik niet maar ik schat dat je zomaar 50 euro verder bent. De exacte prijs zouden ze nog laten weten.

De tourkap had de voorkeur vanwege de lagere prijs maar als er nog kosten bijkomen voor het op kleur brengen dan wordt het prijsverschil met de kap van velomobiel onderdelen wel weer erg klein.

Dan heb je nog het punt van het beslaan, de sinnerkap heeft geen deflector, de racekap wel.

Ook is de racekap geheel dicht terwijl de sinnerkap 2 openingen aan de zijkanten heeft, zou koud kunnen zijn in de winter.

Je hebt wel wat meer ruimte in de sinnerkap zodat je je armen nog wat kan bewegen en je arm evt door het kijkgaat aan de zijkant kan steken zodat je misschien nog zonder de kap eraf te halen bij de knopjes bij de verkeerslichten kan komen. Aan de andere kant denk ik dat je in de praktijk toch met beide kappen de kap eraf haalt om de knop in te drukken.


Kortom: het is lastig kiezen wat nou de beste oplossing is. Ik heb van Wim Schermer al aangeboden gekregen om een kap te lenen maar dan wil ik hem waarschijnlijk helemaal snel hebben :) dus dat doe ik maar niet ;)

Een alternatief zou het versatile dakje zijn, niet zo extreem duur maar als ik zo her en der de ervaringen lees dan is dat niet zo heel positief. Windgevoelig, niet veel bescherming bij regen, zeker niet als het erbij waait etc. En als je daarna alsnog een race of tourkap wil kopen wordt ie ineens wél duur.


Ik denk dat ik vanavond mijn beslissing ga laten vallen en opzien tegen nog 3 maanden nat regenen :(







5 opmerkingen:

  1. Je vergat nog dat het verdsatile dakje je iets snelheid kost, terwijl de Sinner en Velomobielonderdelenkap je iets snelheid erbij geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Mark,

    Ik ga voor mijn MANGO voor de sinner-kap; stevig, ruim en je hebt toch nog redelijk contact met de buitenwereld dankzij de open gaten aan de zijkant. Probeer beide soorten eens uit, dat helpt je wel over de streep. Ik heb er op cv de 1 uurs race mee gereden, heerlijk !!
    gr. lorenz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb vorige week een mail gestuurd naar Sinner voor een offerte voor een carbon kap maar Sinner is erg slecht in het beantwoorden van mails dus nog niks gehoord.
    Theo van Goor heeft 3 weken met de sinner kap rond gereden en rijd nu met een schermer kap rond en deelt zijn ervaringen op http://brandweerquest.blogspot.nl/.
    Misschien word de beslissing dan makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voordeel van de Sinnerkap lijkt mij dat hij naar voren toch net wat meer ruimte heeft; handig als je een 1/2e literflesje cola wil bedienen. Verder heeft de velomobielonderdelen kap bij mij toch de voorkeur.

    Contact met de omgeving? Heb je met de kap van Velomobielonderdelen ook wel hoor; tussen smurfenmuts en dakje zit een aangenaam grote ruimte.

    Qua zicht vind ik de kap van Velomobielonderdelen.nl beduidend beter.

    Lichtknopjes bedienen via de 2 gaten aan de zijkant van de Sinnerkap? Forget it......

    Mocht stevigheid een issue zijn (wellicht dat de Sinnerkap steviger is); dan kan je altijd nog vragen om een extra laag carbon aan te laten brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de feedback, ik heb zojuist gekozen en heb de racekap van velomobielonderdelen besteld

    BeantwoordenVerwijderen