donderdag 29 november 2012

Afsluiting, getoeter en poltieke rant.

Omdat we deze week met het bedrijf aan het verhuizen zijn en we soms tot laat doorgaan ben ik deze week niet zo fit. De snelheid met fietsen ligt dan ook een stukje lager dus leek het me verstandiger om het fietspad te pakken bij de Marnixlaan.
Bij de kruising aangekomen komt een auto vanuit tegengestelde richting. Die wilde afslaan de marathonweg op en ik moet rechtdoor de kruising over. Al op de basisschool heb ik de regel rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer geleerd maar de dame in haar boodschappenwagentje die af wilde slaan kende deze (toch redelijk basic) regel schijnbaar niet. ze stopte voor me en toen ik bijna overgestoken was kreeg ik ineens een claxonconcert naar mijn hoofd. ik stak nog mijn handen omhoog met een gebaar van 'wat is er?' maar blijkbaar was ze niet in de bui voor een discussie want ze reed daarna door. en dat terwijl ik helemaal speciaal voor haar gestopt was. Misschien had ze haar eigen domme gedrag ingezien? Nee dat zou te optimistisch gedacht zijn. Je bent zelf immers nooit fout toch? Dat is tegenwoordig de trend. Het is áltijd de schuld van de ander.

Goed, daarna kom ik bij Vlaardingen oost met een bord op het fietspad 'doorgaand verkeer afgesloten'. aangezien het bord in de rijrichting stond nam ik aan dat ze binnenkort het fietspad gingen afsluiten en rij door. Een paar honderd meter verder staat er nog zo'n bord. Een beetje jammer dat die wél dwars over het fietspad stond zodat ik er niet langs kon. Met 1 wiel door de blubber en ik kon me er net langs wringen. Informatie over wat ze gaan doen, hoe lang het gaat duren etc ontbrak uiteraard dus ik weet nu niet wat en wanneer ze de boel gaan afsluiten. Erg vervelend want ik kan als ik eenmaal bij Vlaardingen oost ben niet erg makkelijk meer een andere route nemen zonder enorm om te rijden. Waarom zijn fietsers in dit land toch ALTIJD weer het ondergeschoven kindje? Een bordje met de afsluittijden erop en evt een omleidingsroute zou gewoon een hoop frustratie al wegnemen.

En ik was al niet blij door de achterlijke plannen van het PVDA over scheefhuurders vanochtend. Ze hebben het plan om scheefhuurders (mensen met een inkomen van > 34.000 euro die in een sociale huurwoning wonen) aan te pakken, en wel op de volgende manier: Ben je scheefhuurder dan mag je per maand gaan betalen wat je anders kwijt zou zijn aan wat je maximaal aan hypotheek zou kunnen krijgen). Dat plan is op zoveel fronten fout dat ik serieus het nieuwsblok vanochtend nóg een keer heb bekeken om te horen of ik het nou goed heb verstaan. 
Even wat cijfers op tafel gooien over wat dat zou inhouden. Mijn vriendin en ik verdienen beide niet enorm. Ik ruim onder modaal en vriendin werkt een paar partime baantjes , we hebben een gezamelijk inkomen van (jawel) nét boven de 34.000 euro (denk aan een paar honderd euro erboven). We huren nu voor een kleine 390 euro in de maand. Als dit plan door zou gaan zou dat betekenen dat we, uitgaande van een maximale hypotheek van 150.000 euro, straks per maand 625 euro in de maand moeten gaan betalen.  Een verhoging van maar liefst 160%
Mochten we ooit (weer) gaan kopen dan zou ik uberhaupt niet een woning kopen tegen maximale hypotheek en dan heb ik er een een stuk beter huis voor dan het flatje waar ik nu in woon. Kortom, dit soort waanzin kan alleen maar uit de koker van de PVDA komen.  Net als de inkomensafhankelijke zorgpremie, ook zo'n pareltje. De PVDA wordt niet voor niets gekscherend "portemonnee van de ander" genoemd. Het enige dat ze hiermee bereiken is behalve een hoop fraude ook domweg mensen die minder uren gaan werken of salarisverlaging gaan vragen of een deel van hun salaris omzetten in bv onkostenvergoeding.
Als dat soort plannen doorgaan dan overweeg ik serieus om te emigreren naar bv België.

 Tot zover mijn politieke rant.


En ik haal nu even diep adem en ga weer door met leven.


7 opmerkingen:

  1. Tja, de vindingrijkheid van politici aangaande gelegaliseerde diefstal kent geen grenzen, net als hun brutaliteit, hoe kom je op zo'n plan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even leek het een goed idee die samenwerkingsvorm, maar na al die aanpassingen is is het boter nog vis.
    Sommige idee zijn ondoordachte misbaksel en missen lange termijn visie. Paniekvoetbal.
    Doorgaan met ademhalen en ondergaan. Het beste er van maken.

    Het eerste deel van je verhaal:

    Besef je wel wat JIJ fout doet?
    Je houdt je aan de verkeersregels. Levensgevaarlijk bezig man! ;-P
    Gewoon goed uitkijken en je gebeurt je niks is de regel.
    Voetgangers en fietsers mag je negeren.
    Het grootste voertuig heeft altijd voorrang, wie het eerst komt het eerst maalt. Simpel toch?
    Andere regels zijn alleen maar lastig en werken niet.....
    Daar kun je toch niet in verdiepen en bezighouden?
    Hoezo 1 spookrijder? Ik kom er dagelijks 100-en tegen! Nou en?
    BTW een voetganger is een automobilist die net van een parkeerplaats naar de winkel loopt.
    Een fietser is een arme donder die geen auto kan betalen.
    Een fietspad is een handige servicestrook voor auto's zonder het overige verkeer te hinderen.


    Zo dat is er weer uit.
    Raar maar waar. Veel mensen nemen bovenstaand serieus, gerekend naar hun gedrag in het verkeer. Angstig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Woeps! Ik zie dat er wat is misgegaan.....
      Ik had na 'eerste deel van je verhaal' tussen pijltjes staan CYNISCHE MODE AAN, en onderaan weer CYNISCHE MODE UIT. Die pijltjes zijn kennelijk niet geoorloofd in HTML en maken de tekst onzichtbaar.
      Dus neem geen aanstoot aan mijn opmerkingen. SVP.
      Het is niet letterlijk bedoeld.
      Ik meen er dus niks van.

      Verwijderen
  3. Cynisme behoeft geen pijltjes of quotes, dat lag er behoorlijk dik bovenop in je stukje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet direct gek worden hoor...met welke rente dacht de overheid te rekenen als vergelijkende hypotheek ?

    Kortlopende hypotheken van een jaar zijn maar 3.6 % rente. Langlopende hypotheken van 10 jaar meer dan 5 %

    Ik heb een hypotheek van 147.000 euro....maar ik betaal maar 470 euro hypotheekrente hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga uit van een gemiddeld rentepercentage van 5%. Dat is ongeveer gangbaar momenteel. En uiteraard geen hypotheekrente aftrek.

    BeantwoordenVerwijderen