dinsdag 22 oktober 2013

Anders flikker je bijna van de roltrap

Gisteren bijna van de roltrap bij de beneluxtunnel naar beneden gevallen. Ik was met de open ligfiets en had hem niet helemaal lekker beet bij het de roltrap oprijden waardoor ik wel omhoog ging maar de fiets niet! Omdat het stuur naar voren kan klappen kon ik hem ook niet goed beetpakken en reed de fiets uiteindelijk weer naar beneden, probeer die maar eens tegen te houden met een draaiende roltrap onder je ! Na veel geklooi lukte het de fiets in het gareel te houden maar de ketting lag er wel af en ik heb een flinke schaafplek op mijn been :(

Achterlijke takke roltrappen in de beneluxtunnel. Waarom niet gewoon vaste trappen met een goot voor de fietsbanden! En aangezien de liften al ruim anderhalve week (!) buiten werking zijn was ik het gisteren zat en heb rijkswaterstaat een mail gestuurd want die servicetunnel is geen goed alternatief vind ik. Scherpe bochten aan het begin en einde, bijna 2x zo lang als de fietstunnel en een stuk steiler.  Met de mango nog wel te doen omdat ik dan flink vaart kan maken en zodoende een heel eind weer omhoog kom maar met de open ligger is het best een rotklim.

Maar zolang de liften het niet doen ga ik niet nog een keer lopen klieren op die roltrappen. Respect voor de mensen die zelfs met hun velomobiel de roltrap nemen maar mij zie je er niet meer. Levensgevaarlijk.
Ik neem vanaf nu de servicetunnel wel, ondanks genoemde nadelen.

Ohja: gisteren gespot: witte quest bij de beneluxtunnel, waarschijnlijk Willemveloz . Ik zwaaide nog maar hij zag me niet geloof ik.


3 opmerkingen:

  1. Opvallend Mark,
    Ik kan op het werk met de Cheetah juist makkelijker de hellingen nemen. Ik vermoed dat het tussentandwiel vd vm daar -mede- juist zo snel van is versleten.
    Nu zijn die trekkerhellingen wel gewoon rechte stukken, er zitten geen bochten in of zo. Anders zou het wel andere koffie zijn waarschijnlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de een of andere manier kan ik met de Dingo niet goed klimmen, ik voel wel dat de fiets lichter is dan de Mango maar toch trapt het zwaarder. Nu heb ik wel 170mm cranks op de Dingo en 155mm cranks op de mango waardoor je minder kracht kan zetten in de mango en meer op toeren moet draaien. Waar ik met de mango nog wel met 17-18km/u de Beneluxtunnel uit kan fietsen houdt het met de Dingo wel op bij 14-15km/u . Wellicht moet ik de zitpositie ed eens goed bekijken.


      Verwijderen
  2. Hoi Mark,
    Ben gisteren idd als alle dagen ook weer door de tunnel gegaan dus dat zal ik wel geweest zijn. Ik heb je niet gezien, anders had ik zeker teruggezwaaid!
    Laatst heb ik eens voor het eerst de fietserstunnel geprobeerd, had een vergadering in Hoogvliet halverwege de dag. Voor meerijden met een collega heb ik bedankt en ben lekker op de fiets gegaan, duurt twee minuten langer. De liften deden het toen wel maar ik merkte wel dat de servicetunnel wel veel sneller is (m.n. door niet te hoeven wachten voor de liften)

    BeantwoordenVerwijderen