woensdag 30 oktober 2013

En wéér de lift defect

Na 2 weken was het dan eindelijk zover: De lift van de beneluxtunnel deed het weer, hoezee. De lol was echter van korte duur want gisteren toen ik naar huis reed kwam ik aan de ándere kant van de tunnel tot de conclusie dat de deuren van de lift toch écht niet dicht gingen. Zucht. Ik druk op de knop van de communicatiepaal en .... niks. Fijn!
Ik de mango de lift weer uitgerold, omgedraaid en weer de beneluxtunnel terug gefietst, eenmaal weer boven aan de Schiedam kant de communicatiepaal daar geprobeerd en na 3 pogingen kreeg ik eindelijk geluid uit het ding 'een ogenblik geduld ,'een ogenblik geduld,'een ogenblik geduld,'een ogenblik geduld (het bleef herhalen, direct achter elkaar.. ) en ineens: een mens aan de lijn ! Gemeld dat de lift het niet deed aan de Pernis kant, hij zou de boel 'resetten' (bij een lift??) . ik ben uiteindelijk dus maar via de servicetunnel naar huis gefietst.

Uiteraard heeft het resetten niet geholpen want ook vanochtend bleef de lift doodleuk beneden staan. Waarschijnlijk nog altijd aan het proberen de deuren dicht te krijgen...

Er is dus weer een mail naar Rijkswaterstaat uitgegaan.  Is dit ontmoedigingsbeleid om vooral niet te gaan fietsen ofzo?


3 opmerkingen:

  1. Zo vreselijk zonde van je tijd als je weer helemaal terug moet om dan alsnog de andere tunnel te nemen. Het zou handig zijn als je bij aankomst bij de eerste lift direct kunt zien of ze aan beide kanten van de rivier werken met een bordje storing ofzo. Je kunt je toch niet voorstellen dat ze voorzieningen voor het autoverkeer zo veronachtzamen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is er geen roltrap bij die tunnel? Hier bij de voetgangerstunnel in Antwerpen kennen we het verschijnsel van niet werkende liften ook. In zulke gevallen gaat de Mango op de roltrap. En dat gaat goed. Body van de Mango is net vrij van de treden. Tevens zijn de treden van hout, dus niet zo scherp als ijzeren treden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is een roltrap ja maar die is smal, stijl en voorzien van stalen treden en ik ben niet zo'n held met roltrappen. Zelfs met de open ligfiets vind ik het al een hele tour om de roltrap te nemen en met een fiets van 5000 euro neem ik liever geen risico dat hij naar beneden dondert alleen maar omdat rijkswaterstaat of wie de verantwoording voor die tunnel heeft zijn zaakjes niet op orde heeft. Als zo'n lift te veel onderhoud vraagt hadden ze wat anders moeten ontwerpen.

      Verwijderen