maandag 4 november 2013

Boem is ho

Vanochtend een onzachte aanvaring met een andere fietser.  Ze stak de weg over en wilde het fietspad opdraaien, alleen jammer genoeg reed ik daar. Dat was dus een botsing. Gelukkig was ik vanochtend op de open ligfiets en niet met de mango anders was de schade aanzienlijk geweest. Nu was het het spiegeltje weer rechtzetten, schaafplek op mijn elleboog en een pijlijke spier in mijn bil. Zij leek ook niet veel te hebben gelukkig.  Ik merkte nog op dat ik ervanuit ging dat ze me wel zag (10W led lamp voorop etc) maar helaas 'misschien over je hene gekeken' hoorde ik haar nog zeggen. Daar ben ik maar niet op ingegaan, te eerste omdat mijn open ligger helemaal niet laag is en ten tweede aangezien ze duidelijk uberhaupt niet had gekeken. Wat me wel opvalt met een val van de open ligger is dat je echt een stuk minder rot terecht komt dan met een rechtop fiets. Je valt domweg van mindere hoogte en je hoofd komt niet eens in de buurt van de grond. Je valt op je armen en schouders.

Ook liep de voorste band steeds leeg , onderweg 3 keer moeten stoppen om bij te pompen, erg irritant. Straks maar even plakken.

Niet de meest prettige woon-werk rit helaas. De harde regen hielp ook niet echt mee.






7 opmerkingen:

  1. Ik zag jou vanochtend wel Mark!
    Op de Butaanweg kwamen wij elkaar tegen, ik dacht nog: wat is dat voor een vreemd laag-bij-de-grond licht? Ik ben niet gewend andere velomobielen tegen te komen. Toen ik een tijd geleden een pikzwarte Orka tegenkwam in het donker -ik zag vooral de reflecterende wielstrepen- dacht ik dat het een rolstoel was...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Serieus? Ik heb jou niet gezien vanochtend, waar op de Butaanweg zag je mij dan?

      Verwijderen
  2. Vrij dicht bij de Beneluxtunnel kwam mij een gele Mango tegemoet, ongeveer tegenover de barakken van Overbeek. Dit was rond 5 voor 7. Dit zal toch geen andere Mango zijn geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben bang van wel haha. Ik was vandaag wel met de mango maar om 5 voor 7 ben ik nog niet op de Butaanweg, daar ben ik meestal rond 8u pas.

      Verwijderen
  3. Uitermate intrigerend wie het dan wél was!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Of staat jouw klok nog op zomertijd? ;-) Het was in elk geval nog donker...

    BeantwoordenVerwijderen