vrijdag 1 november 2013

Mango te koop

Na mijn bericht van gisteren toch nog een nachtje over geslapen maar ik ga de Mango toch te koop zetten.  Uiteraard stop ik niet helemaal met ligfietsen want de open ligfiets blijft sowieso.

De advertentie:

Te koop Mango 27
Kmstand : 32.425 km
BJ 2003

Voorzien van bel, knipperlichten, B&M Iq voorlicht, achterlicht en klein binnenverlichtingslampje.
Versnellingen: 8 speed cassette met derailleur, 3 speed interne Sdrive  naaf en dubbel voorblad
3x perfect moiree banden
Fiets is omgebouwd naar 12 volt ivm de knipperlichten zodat er 12v accu's gebruikt kunnen worden (verlichting zelf is gewoon 6 volt)

jagwire remkabels
spd pedalen (aan 1 kant van het pedaal, andere kant kan met normale schoenen worden gebruikt)


Recent kettingrollen en remmen vervangen.

Komt inclusief
- VO racekap
- schuimkap
- 2 accu's en bijbehorende laders
- fietspomp
- slot
- fietscomputer

De fiets is natuurlijk niet nieuw meer maar is ook niet afgeragd, her en der wat plekjes in de gelcoat en wat krassen, van de racekap zitten er wat krasjes op het vizier maar niet hinderlijk in het zicht of iets dergelijks.

Puntje van aandacht is wellicht het feit dat je niet goed achteruit kunt trappen of de fiets naar achter kan rollen omdat dan de ketting dan wel eens van versnelling wil wisselen. Denk dat dit met een nieuwe achterderailleur wel opgelost is maar vond het zelf niet de moeite om te vervangen aangezien je er verder met fietsen en schakelen niks van merkt.  Verder is de fiets prima in orde en wordt dan ook nog dagelijks gebruikt.





Vraagprijs: 2950 euro

Bij interesse kun je mailen naar cavia75 apenstaartje hotmail punt com

Fiets staat in Spijkenisse





18 opmerkingen:

  1. Ik begrijp hieruit dat je route gewoon te druk bereden is door wegebruikers die weinig rekening met een breder 3 wielig voertuig houden, en je te veel hindernissen tegenkomt die een breder en langer 3 wielig voertuig te sterk hinderen om er plezier van te hebben.

    Dat gevoel heb ik ook eens ervaren nabij centrum Amersfoort tijdens het spitsuur.....daar is een velomobiel inderdaad niet erg geschikt voor, je voelt je zo wendbaar als een olietanker in het Panamakanaal.....met andere schepen die kriskras voor je langsvaren ook nog...

    Als je niet de ruimte hebt is het logisch dat een ligfiets - of zowiezo een fiets - enorm veel wendbaarder voelt, minder plaats inneemt en gewoon veel lekkerder rijdt. Een velomobiel heeft ruimte nodig....lege fietspaden(of wegen) met ongehinderde doorgang het ideale terrein.

    Jammer vind ik het wel, maar als de velomobiel je niet tot nut kan zijn wel logisch dat je hem te koop zet.

    Misschien is een electrische scooter wat voor je....al hebben die 1 nadeel van de velomobiel ook : men hoort je niet aankomen. En scooters en sneeuw zijn ook geen goede combinatie.



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, niet alleen de vele klimmetjes zijn vervelend maar ook zijn de fietspaden érg druk op de tijdstippen waar ik er rij en dan is een wat minder wendbaar apparaat als een velomobiel niet erg praktisch. Electrische scooters zijn veel te duur voor wat ze bieden vind ik. Het zal denk ik een reguliere benzinescooter (of liever brommer) worden. En met sneeuw is er vaak ook met de velo geen doorkomen aan, dan pak ik de rechtop fiets of het OV wel.

      Verwijderen
    2. jammer dat je tot dit besluit bent gekomen Mark,

      maar kan het wel begrijpen, met een vm wil je gewoon lekker door trappen
      en niet steeds klimmen enz

      en de orka met ondeuning? of e-mango?

      Verwijderen
    3. Heb er naar gekeken maar nee, een velomobiel is gewoon te onpraktisch momenteel. Ook het gebrek aan stallingsruimte speelt hierin mee. Mocht de situatie veranderen (andere baan, ooit weer verhuizen) waarin een velo wel weer zin heeft dan zal ik niet twijfelen om er weer 1 te kopen.

      Verwijderen
  2. Jammer Mark, is een Flyer vollblut (HS pedelec voorzien van bijv. Ortlieb sportzijtassen) niet iets voor jou? perfecte fiets met nog beter rij-, handling, licht en rem eigenschappen). Door de hogere ondersteuning kun je snellere gemiddeldes halen dan met de Velomobiel, alleen de actieradius heb je voor een groot deel zelf in de hand (oeps benen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mwa, ik heb nog 2 fietsen naast de Mango en die zijn een stuk lichter en klimmen wat makkelijk dus wat dat betreft hoef ik geen reguliere fiets met ondersteuning. Het punt is dat ik momenteel helemaal niks aan gemotoriseerd vervoer heb dus ga sowieso denk ik voor een brommer voor erbij voor de dagen dat ik geen zin heb om te trappen. Een auto is redelijk uitgesloten gezien de hoeveelheid files.


      Verwijderen
  3. Hallo Mark,

    Jammer, maar inderdaad, veel drukke fietspaden gecombineerd met klimmen, dan is de VM misschien niet de beste vervoersoptie. Succes met de verkoop!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mark
    Door een nieuwe baan, studie en het heel druk hebben met deze nieuwe baan ( 5 ploegen ) kost het me teveel tijd om met de Quest naar mijn werk te gaan, ook de route is niet echt super.
    Nu, en dat zal voorlopig nog zo blijven ( studie ), ga ik met de auto naar mijn werk en ga ik heerlijk in mijn weekend ( of als er extra gelegenheid is ) lekker toeren om te relaxen en mijn hoofd lekker leeg te maken, ik geniet hier met volle teugen van en moet er dus niet aan denken om zonder mijn Quest te zitten.
    Mijn boodschap aan jouw is dus denk goed na wat je gaat doen, als de portemonnee het toelaat zou ik de Mango nog even laten staan en ga er eens tijdens een lekker tochie, als het mooi weer is, over nadenken wat je gaat doen, want volgens mij ben je best wel gek op je fietsie.

    waarvan akte,

    Groet,
    Marcel Q676

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor weekendritten gebruikte ik de mango al nauwelijks, ik geloof dat ik dat hooguit 3 keer gedaan in 2 jaar tijd. Het is echt puur woon-werk verkeer. Komt ook omdat ik in het weekend met mijn vriendin ga fietsen en die heeft alleen een rechtop fiets dus dat is niet zo gezellig als ik een meter lager lig, harder kan en minder inspanning lever :)
      Missen zal ik hem zeker maar ik moet ook praktisch blijven denken.

      Verwijderen
  5. Het vervelende van velomobielen is dat ze teveel plaats in nemen om niet gebruikt te worden.....tenzij je bovengemiddeld woont.

    En als je ze niet gebruikt wil je ook wel een deel van de meestal nog aanzienlijke waarde terughebben neem ik zo aan. Zeker als dat moet bijdragen aan het alternatief.

    Ik zal je Mango verhalen missen Mark. Maar ik begrijp je beslissing goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad de reden, hij neemt ruimte in, hij vertegenwoordigd een waarde etc.

      Verwijderen
  6. Hoi Mark,

    Uiteraard bepaal je zelf of je de fiets wel/niet verkoopt, maar heb je de ww-route ook al in koud en guur weer met de open ligger gefietst?
    Vooral dan merk je het enorme voordeel van een VM.

    In je vorige bericht gaf je aan dat je afviel en 's avonds vermoeide beenspieren had. Kan het misschien zo zijn dat je door al die 'hoge-snelheids-verhalen' simpelweg teveel van je lijf gevraagd hebt? Ik heb soms ook die neiging, omdat mijn snelheidsmeter nog niet eens in de buurt komt van al die spectaculaire getallen. Meestal fiets ik echter gewoon relaxt in mijn eigen tempo mijn ww-route.

    Eigenlijk vind ik ook dat je even bij de huisarts langs moet gaan. Er zal wel niets aan de hand zijn, maar ik heb persoonlijk slechte ervaringen met plotseling afvallen en spierpijn :(

    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat de afstand nu langer is doe ik ook gewoon rustig aan. Meestal kruissnelheid tussen de 28 en 30km/u en met klimmen steekt de teller op 14-15km/u dus ik verg zeker niet het uiterste van me maar toch hakt het er wel in. Ik ben ook niet minder moe met de velomobiel op mijn huidige ww route dan met mijn andere fietsen en dat was toen ik nog in Vlaardingen woonde wel degelijk het geval, puur omdat die route amper klimmetjes bevatte.

      Verwijderen
  7. Hoi Mark,

    Wat een leuk blog!
    Ik zat net jouw verhalen te lezen over je ervaringen en opeens zag ik dat je mango te koop stond.
    Is hij dat nog steeds?

    Met vriendelijke groeten,
    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is helaas al verkocht! Toch bedankt voor de interesse.

      Verwijderen
  8. Excellent website you have so much cool information!..
    Mango exporter in Pakistan

    BeantwoordenVerwijderen