dinsdag 12 november 2013

Verkocht

Afgelopen weekend is de mango op het dak van een auto met duitse kentekenplaten vertrokken. Mocht iemand in de buurt van München de mango zien rijden, zwaai even naar nummer 27 :)

De Mango is verkocht dus.  Ik blijf de blogs van andere velomobilisten uiteraard lezen en deze blog blijft voorlopig ook gewoon online staan. 

En wie weet als de omstandigheden anders worden komt er ooit weer een velomobiel voor in de plaats.

Voorlopig gaan we over op gemotoriseerd vervoer (brommertje) en mijn open ligfiets en rechtopfiets.





11 opmerkingen:

  1. Hallo Mark,

    Ik zal je posten best missen, ik las ze allemaal.
    Nou ja, eens een velomobiel gereden, blijft dat volgens mij een beetje "plakken" in het geheugen, en kan het bijna niet anders of er komt er ooit weer eentje voor terug.
    Een brommertje is ook niet zaligmakend, ik vermoed dat je de velo gaat missen.......

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo blijkt #27 een ideale "beginners-velomobiel" ;-)
    Waar het jou uiteindelijk niet goed uitkwam heb ik ervaren dat het juist heel praktisch is. Het is wel een internationaal karretje, ik had 'm uit België gehaald en nu weer de grens over naar eigenaar nummer 6...

    Groet van een voormalig #27 berijder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Betekend dit, dat je de CV 2014 op een ligfiets gaat rijden ? :-)))))

    Het is inderdaad jammer maar als je velomobiel specifiek rijdt voor woon-werk - en verhalen van toertochten zag ik ook niet op jouw Blog :-) - en de nieuwe route is te onpraktisch voor een velomobiel had je ook weinig andere keus.

    Klimmen was nog wel op te lossen geweest met e-ondersteuning, maar een tunnel met roltrappen en liften ? Da's geen velomobiel terrein.

    De Mango heeft kennelijk meer eigenaren gehad en zal er waarschijnlijk nog wel meerdere krijgen, maar jij hebt er in ieder geval ook je sporen op nagelaten ( de knipperlichten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verkocht! ja dat was ik ook nadat ik de eerste keer een proefrit in een VM had gemaakt ;-)
    Tot nu toe nog geen dag spijt gehad van de aankoop van mijn Quest.
    Maar ik kan me best voorstellen dat als je voornaamste doel voor je VM, namelijk gebruik voor woon-werk ritten, niet helemaal blijkt te uit te komen, dat je hem dan weer verkoopt. Maar wie weet, als de situatie verandert wordt je misschien wel weer een heropstapper - of beter gezegd een her-in-stapper ;-) Succes met de brommer (en kijk uit voor Velomobielrijders ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor elke situatie een geschikt vervoersmiddel en op deze woon-werk route werd het hem niet inderdaad maar wie weet mocht de situatie ooit veranderen dan zal ik de velomobiel zeker weer overwegen, voordelen genoeg.

      Verwijderen
  5. Ik rij nu sinds kort bijna elke dag van Rotterdam Hillegersberg naar de Welplaat weg Botlek met mijn gele Mango 137. Ook met het nodige klimwerk (4 viaducten en de Benelux) De liften zijn nog steeds vaak defect en als ik zin heb pak ik de C buis. Dat is idd zwaar na een dag werken.Maar de Mango gaat eigenlijk heel gemakkelijk zonder problemen op de roltrap heb ik ondervonden.
    De liften laat ik voortaan maar links liggen.
    Met regelmaat worden er VM aangeboden dus wie weet gaat het weer snel bij je kriebelen.
    En als je op weg naar je werk een gele mango tegenkomt ben ik het dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal naar je zwaaien als ik je tegenkom!

      Verwijderen
  6. Beste Mark,
    Ik heb sinds kort ook een velomobiel, toen ik hem nog niet had heb ik veel blog verhalen gelezen ook die van jouw. Bedankt voor de inspiratie. Wie weet verander je nog eens van werk route bevalt het op de brommer niet meer dan je altijd weer een heropstapper worden.
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. veel plezier met je velo en graag gedaan voor wbt de inspiratie :)

      Verwijderen
  7. Jammer dat het voor jou niet haalbaar is om met een mango te rijden. Maar dan met een brommer, dat klopt op een een of andere manier niet. In ieder geval veel veilige kilometers! Jammer van je blog

    BeantwoordenVerwijderen